Saya juga bergelar graduan,
Zaman sekarang ini, amat susah nak cari kerja..Jika ada segulung jazah belum tentu kita boleh dapat kerja, Rasa bersyukur and happy sangat bila dah dapat kerja, Tapi timbul pula masalah lain iaitu pendapantan/gaji mesti jer rasa tak cukup bila tiba hujung bulan.. akhirnya anda berhasrat untuk mencari kerja part time..so ini lah peluang anda mudah dan flexsible.. kedai?? boleh operate kat tepi dapur jer hehe..cuba sekarang...kalau tak anda yang akan rugi..kenapa perlu pilih bidang cetakan?? kerana keuntungan dari 30%,60% & 100%.. tak percaya boleh tgk kat Ac Pecah Rahsia ni pengalaman saya sendiri.. korang leh cuba..usha berterusan + keyakinan + doa = kejayaan. Mulakan langkah pertama anda dengan membeli SET ASAS SILKSCREEN kami.

Friday, December 19, 2014

Tips Mengemudi Melewati Banjir


Tips Mengemudi Melewati Banjir
-
Tentunya dapat menjadi pengalaman yang menyebalkan jika suatu saat Anda dan mobil Anda terjebak banjir dan tiba–tiba mogok! Oleh karena itu, pada saat melintasi genangan air yang cukup tinggi, Anda perlu lebih waspada dan menerapkan gaya mengemudi yang jitu dan ekstra hati–hati. Silakan ikuti tip-tip berikut agar Anda tidak menemukan situasi yang fatal saat mengemudi melewati banjir.    
  • Matikan AC. Saat melintasi banjir, sebaiknya AC tidak dinyalakan untuk mengurangi beban kinerja mesin dan mencegah terjadinya korsleting pada sistem kelistrikan mobil. Namun, setelah melewati genangan air yang tinggi, AC dapat dinyalakan kembali. Apabila saat menyalakannya kembali Anda mendengar suara decit dari V-belt yang terciprat air, jangan khawatir. Karena dalam hitungan detik suara tersebut akan hilang.   
  • Lakukan setengah kopling dan gigi terendah.  Untuk mencegah agar mesin tidak mati, pada transmisi manual tahan setengah kopling dan besarkan gas mobil hingga 2.500 rpm. Aksi tersebut dapat meminimalkan air yang masuk ke dalam mesin melalui knalpot atau lubang filter udara. Sedangkan bagi yang menggunakan transmisi otomatis, kemudikan mobil pada gigi terendah –pada “1” atau “L”– untuk menstabilkan putaran mesin.   
  • Hindari genangan air terlalu tinggi.  Sebaiknya pada saat melintasi banjir posisikan mobil sedikit ke tengah jalan, karena genangan air di bagian tersebut biasanya adalah yang paling rendah. Mengingat di sebelah kiri dan kanan jalan biasanya terdapat saluran air di mana genangannya cukup tinggi. Namun, jika tinggi air sudah hampir setengah dari mobil Anda, langsung hindari jalan tersebut untuk menghindari terjadinya mogok atau kerusakan fatal pada kendaraan Anda.   
  • Lakukan pengereman.  Jika mobil sudah melintasi genangan air, permukaan piringan dan kanvas rem menjadi basah sehingga dapat mengurangi jarak pengereman pada mobil Anda. Untuk mengeringkan permukaan di sekitar rem dan mengembalikan kinerja rem, lakukan pengereman sekitar dua hingga tiga kali secara halus. Demi keamanan Anda, hal ini perlu Anda lakukan untuk memastikan bahwa rem mobil Anda tetap berfungsi dengan baik. .    
  • Hilangkan bau apek.  Jika air masuk ke dalam mobil pada saat melintasi banjir, ini tentunya harus dikeringkan segera agar tidak menimbulkan bau apek, selain juga  untuk mencegah kerusakan pada beberepa komponen di mobil Anda. Jika Anda tidak sempat untuk melakukannya sendiri, bawalah ke salon mobil favorit Anda.
  • Cuci kolong.  Sebaiknya setelah melewati genangan air, semprotkan hingga bersih bagian bawah mobil Anda untuk mencegah terjadinya karat. Air hujan cenderung memiliki tingkat oksidasi yang  tinggi dan dapat merusak

Sumber Dari 
http://www.menshealth.co.id/kesehatan/antar.kita/tips.mengemudi.melewati.banjir/004/004/18

No comments:

Post a Comment

Pembekal alatan cetakbaju sendiri berserta CD Manual | Menerima tempahan cetak baju | Kursus Asas Cetak Baju Sendiri

Sila lawati portal kami untuk sebarang semakan harga, senarai barangan, Order & Pembayaran www.cetakbaju2u.biz
hotline:- 019-6920509

TAHNIAH!!!

Kerana anda berusaha untuk mengetahui satu teknik cetakan yang amat menarik lagi menguntungkan iaitu teknik cetakan 'silkscreen' untuk t-shirt.Teknik ini juga dikenali sebagai teknik cetak ajaib kerana tanpa menggunakan mesin atau sebarang peralatan canggih anda masih mampu serta berpeluang mencetak gambar-gambar menarik yang anda hasilkan sendiri dan tidak terdapat di mana-mana kedai.Kini anda berpeluang merialisasikan lukisan dan gambaran anda sendiri di atas t-shirt, seluar, tuala, beg, topi dan apa sahaja yang anda inginkan.wow!! Sungguh mengagumkan dan kini anda sudah tentunya tidak sabar untuk mempelajarinya.

"All item copyright by cetakbaju2u.blogspot.com"